חידוש ההסכם עם המתקן האירופי לקרינת סינכרוטרון ESRF
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

חידוש ההסכם עם המתקן האירופי לקרינת סינכרוטרון ESRF

29/11/2018
ביום שלישי 27 בנובמבר התקיים בגרנובל שבצרפת טקס חתימה על חידושו לחמש שנים נוספות של ההסכם בין ישראל ובין המתקן האירופי לקרינת סינכרוטרון, ה-European Synchrotron Radiation Facility) ESRF).
 
מדינת ישראל חברה-עמיתה במתקן ה-ESRF משנת 1999. בזכות עבודתם המצוינת של החוקרים הישראלים שם, במהלך השנים גדל השימוש במתקן מעבר לשיעור השתתפותה של ישראל בתקציב. עם חידוש ההסכם הוגדלה התחייבות ישראל בתקציב המתקן מ-1.5% ל-1.75%, והדבר יאפשר לחוקרים הישראלים להרחיב את פעילותם הענפה בו.
 
טקס החתימה התקיים בנוכחות נציגים מ-22 המדינות החברות במועצת הארגון. בטקס נשא דברים פרופ' משה דויטש, והוא גם חתם על ההסכם בשמה של נשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן, שנבצר ממנה להגיע לאירוע. מנכ"ל ה-ESRF ד"ר פרנצ'סקו סטה
(Francesco Sette) שיבח את עבודתם של החוקרים הישראלים במתקן ואת תרומתה הגדולה של פרופ' עדה יונת, זוכת פרס נובל וחברת האקדמיה, לפעילות במתקן. עם סיום טקס החתימה נערך אירוע רב משתתפים חגיגי לציון 30 שנה להיווסדו של ה-ESRF.
 
בטקס ובאירוע שאחריו השתתפו פרופ' עדה יונת, נציג ישראל במועצת ה-ESRF, יו"ר הוועדה הלאומית לקרינת סינכרונטרון פרופ' יובל גולן ונציגת ישראל בוועדה הכלכלית גב' גליה פינצי, מנהלת האקדמיה.
 
חגיגות 30 שנה להיווסדו של ה-ESRF: נציגי המדינות החברות עם זוכת פרס נובל וחברת האקדמיה פרופ' עדה יונת
(באדיבות ESRF)
 
 
טקס החתימה על חידוש ההסכם. מימין: גב' גליה פינצי, פרופ' פרנצ'סקו סטה מנכ"ל ה-ESRF,
פרופ' משה דויטש, פרופ' מיגל אנגל גרסייה ארנאדה יו"ר מועצת ה-ESRF ופרופ' יובל גולן (באדיבות ESRF)