נשיאת האקדמיה השתתפה במפגש בבית הנשיא עם נציגי נבחרות ישראל לאולימפיאדות במדעים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

נשיאת האקדמיה השתתפה במפגש בבית הנשיא עם נציגי נבחרות ישראל לאולימפיאדות במדעים

08/08/2021
נשיאת האקדמיה למדעים פרופ' נילי כהן השתתפה בחודש אוגוסט במפגש שהתקיים במעמד נשיא המדינה עם נציגי נבחרות ישראל באולימפיאדות בתחומי המדעים: פיזיקה, כימיה, מתמטיקה ומדעי המחשב. נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח את חברי הנבחרות, שזכו יחד ב-25 מדליות: 5 זהב, 12 כסף ו-8 ארד. גם הסופר מאיר שלו השתתף באירוע. נשיאת האקדמיה פרופ' כהן נשאה דברים במפגש. נכחה שם גם מנהלת האקדמיה למדעים גב' גליה פינצי.
 
"במשך השנים שבהן אני נפגשת עם ראשי האקדמיות המרכזיות בעולם – כולם משבחים ומעלים על נס את המדע הישראלי. אתם העתיד. אני מקווה לראות אתכם בהמשך דרככם מובילי מדע ומגלי היסודות שמהם אנו ועולמנו בנויים. ובינתיים שערי האקדמיה הלאומית למדעים פתוחים לפניכם, ואנו שמחים להפגישכם עם גדולי המדע ולסייע לכם בכל דרך. ליד חשיבותו של טיפוח מדעי הטבע אני מבקשת להדגיש את חשיבותו של טיפוח מדעי הרוח והמורשת התרבותית שלנו, כי העולם אינו ניתן לחלוקה למקצועות, ואני מאמינה שהתורה היוצאת מציון צריכה לשמש מגדלור בכל תחומי הידע שלנו".
 
עוד אמרה פרופ' כהן למשתתפים הצעירים: "חינוך הוא הבסיס לקיומנו כחברה. חינוך הוא הטמעת ידע, אך חשיבותו לא רק בכך. הוא מעצב את דמותנו כחברה. החינוך בכל מדינה מתמודד עם שתי מגמות שיש ליישב ביניהן – עידוד מצוינות וסגירת פערים. במפגש מרגש זה אנו עדים לתוכנית לעידוד המצוינות שהצליחה במידה מסחררת. הדבר אינו צריך להפתיע".
 
משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, בשיתוף עם האוניברסיטאות בישראל, מובילים במסגרת מיזם משותף את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבין-לאומיות. באירוע השתתפו גם יו"ר מרכז מדעני העתיד ד"ר שמשון שושני, נציגי המרכז וחברי המשלחת, ובהם עדי ריבקין מחיפה, שזכתה במדליית כסף במדעי המחשב; רעות גולדברג מחיפה, חברה בנבחרת ישראל בפיזיקה; יערה שולמן מהרצליה, חברה בנבחרת ישראל במתמטיקה; נטע איגר מקיבוץ טירת צבי, שזכה במדליית ארד בכימיה.
 
הנשיא הרצוג פנה לנציגי נבחרות ישראל במדעים ואמר: "אתם מדעני העתיד שלנו. זוכי פרסי הנובל בעתיד, אנשי התוכנה והסייבר, הממציאים, ההיי-טקיסטים. אני בטוח שאתם תסבו לנו עוד הרבה מאוד גאווה, ותוציאו את שמנו למרחוק. עלינו לרתום את הכישורים, היצירתיות והיכולות הישראליים למען קידום האנושות כולה".
 
 
מפגש חברי הנבחרות במדעים בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/ לע״מ)