חמישה מדענים בכירים הצטרפו בטקס מסורתי וחגיגי לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

חמישה מדענים בכירים הצטרפו בטקס מסורתי וחגיגי לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

החברים החדשים הם: פרופ' מיכל בירן, פרופ' משה בר-אשר, פרופ' ידין דודאי, פרופ' אלכסנדר (אלכס) לובוצקי ופרופ' אריאל פורת.
23/12/2014
 
חמישה מדענים וחוקרים בכירים מהאוניברסיטאות בישראל הצטרפו בטקס החגיגי השנתי בחנוכה לאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, שתמנה מעתה 112 מדענים ומדעניות.
 
חמשת אנשי המדע שנבחרו לכהן כחברים לכל ימי חייהם באקדמיה הלאומית למדעים הם: מיכל בירן, פרופסור בחוג ללימודי האסלאם ובחוג ללימודי אסיה באוניברסיטה העברית בירושלים, משה בר-אשר, פרופסור אמריטוס בחוג ללשון עברית באוניברסיטה העברית בירושלים, ידין דודאי, פרופסור לנוירו-ביולוגיה במכון ויצמן למדע, אלכסנדר (אלכס) לובוצקי, פרופסור למתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ואריאל פורת, פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל אביב.
 
נשיאת האקדמיה למדעים, פרופסור רות ארנון מסרה כי הצטרפותם של חמשת המדענים הבכירים מחזקת את האקדמיה הלאומית למדעים המייצגת את המחקר המדעי של ישראל. "לצד ההשגים המרשימים בקידום הידע ובפיתוח פירותיו - המדע הוא גם קטר לצמיחה ולשגשוג הן במישורים הכלכלי, החברתי והביטחוני והן בהיבט של יחסי החוץ של מדינת ישראל. המערכת המדעית, התורמת ומקדמת את פיתוחה של המדינה ומעלה את קרנה בעולם, זקוקה גם לתמיכה וסיוע נרחב של הציבור ומקבלי ההחלטות, היום יותר מאי פעם, אל מול האתגרים הלאומיים והבין-לאומיים מולם היא ניצבת ותתמודד בשנים הבאות.
 
חמשת המדענים הבכירים הצרפו לאקדמיה בטקס מסורתי של הענקת תעודות חבר האקדמיה שהתקיים ביום ג', ערב נר שמיני של חנוכה, א' בטבת תשע"ה, 23 בדצמבר בבית האקדמיה בירושלים בישיבה פתוחה של האסיפה הכללית. את הישיבה פתחה נשיאת האקדמיה, פרופ' רות ארנון. אחריה הציגו יושבי ראש החטיבות את המצטרפים החדשים שנשאו את הרצאות הבכורה שלהם באקדמיה. חמשת המדענים נבחרו באספה הכללית של האקדמיה בהמלצת חברי האקדמיה משתי חטיבותיה: החטיבה למדעי הטבע והחטיבה למדעי הרוח.
 
האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילה המדעית בישראל. היא נוסדה על פי חוק בשנת תשכ"א (1961) במטרה לרכז בתוכה מטובי אנשי המדע בישראל, לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ ולייעץ לממשלות ישראל בנוגע למחקר ולתכנון מדעי בעלי חשיבות לאומית.