הסכם שיתוף פעולה מדעי ייחודי נחתם בין נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים לבין נשיא החברה המלכותית הבריטית
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

הסכם שיתוף פעולה מדעי ייחודי נחתם בין נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים לבין נשיא החברה המלכותית הבריטית

שיתוף הפעולה יאפשר חילופי 12-15 מדענים צעירים בין המדינות.
19/04/2015
שיתוף הפעולה יאפשר חילופי 12-15 מדענים צעירים בין המדינות.
 
החברה המלכותית הבריטית (The Royal Society) והאקדמיה הלאומית הישראלית למדעים חתמו בסוף השבוע באירוע חגיגי על הסכם שיתוף פעולה מדעי הכולל תוכנית לחילופי מדענים צעירים בשלב הבתר (פוסט)-דוקטורט שלהם.
תכנית המלגות היא לחמש השנים הקרובות, במטרה לבנות ולחזק את הקשרים בין מדענים משתי המדינות ולקדם את המחקר המדעי בישראל ובבריטניה. ראוי לציין, כי ההסכם עם האקדמיה הלאומית למדעים של בריטניה, מחדש מסמך שנחתם בין האקדמיות ביוני 1967 ונחתם במשכנה החגיגי של החברה המלכותית בלונדון ע"י סר פול נרס, נשיא החברה המלכותית ופרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ובתמיכת קרן קוהן.
במסגרת התוכנית החדשה לחילופי מדענים יוענקו מלגות לבתר (פוסט) דוקטורנטים מצטיינים (מדענים לאחר הדוקטורט, בשלבים הראשונים של הקריירה האקדמית שלהם). חוקרים בריטים יזכו במלגות להמשך מחקרם באוניברסיטאות בישראל וחוקרים ישראלים יזכו במלגות להמשך מחקרם במוסדות מובילים בבריטניה, לתקופה של עד שנתיים. סה"כ יבחרו 12-15 בתר-דוקטורנים מצטיינים משתי המדינות בתקופת ההסכם.
המלגות, שיוענקו ע"י החברה המלכותית לישראלים יקראו:"Royal Society Kohn International Fellowships". תוכנית חילופי המדענים תכלול גם כינוסים וסדנאות בתחומים שונים במדעי הטבע בהשתתפות מדענים בכירים וצעירים. המפגשים יתקיימו לחלופין בבריטניה ובישראל, במטרה לקדם שיתוף פעולה בין המוסדות האקדמיים בשתי המדינות.
סר פול נרס (Sir Paul Nurse), נשיא החברה המלכותית אמר כי "שיתוף פעולה בין-לאומי הכרחי לקידומו של המדע. עבור בריטניה, שהיא מעצמה מובילה בתחום המדע, חשוב להביא את טובי המדענים מרחבי העולם לעבוד בה. השיתוף הבין-לאומי לא רק מגביר את הידע המדעי אלא גם תורם לתרבות ולכלכלה. אנו גם אסירי תודה לקרן קוהן, שאפשרה את שיתוף הפעולה".
פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים אמרה כי "היות והמדע הוא שפה בין-לאומית מגשרת, המבוסס על שתוף הפעולה בין חוקרים מכל קצוות העולם, האקדמיה רואה בקיומם וקידומם של קשרי החוץ את אחד מתפקידיה החשובים. אין ספק שהחברה המלכותית הבריטית היא אחת החשובות שבהן ולאור זאת אנו רואים בהסכם אבן-פינה משמעותית בקשר המדע של מדינת ישראל. במיוחד בימים סוערים אלה להסכם עם בריטניה יש חשיבות מהמעלה הראשונה".
פרופ' ארנון הצטרפה לתודות לקרן קוהן וביקשה אף להודות אישית לסר רלף קוהן על החזון והתמיכה.