ביקור משלחת חוקרים מאוניברסיטאות סטנפורד והרוורד
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

ביקור משלחת חוקרים מאוניברסיטאות סטנפורד והרוורד

21/03/2024
ב-21 במרס 2024 ביקרה באקדמיה משלחת של חוקרים מאוניברסיטאות סטנפורד והרוורד. מטרת הביקור הייתה לחזק את הקשרים בין האקדמיה למוסדות האמריקניים ולהביע תמיכה במדע הישראלי על רקע האתגרים והקשיים שנוצרו בעקבות אירועי 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

יו"ר החטיבה למדעי הרוח באקדמיה פרופ' סרג'יו הרט פתח את המפגש בסקירה של מטרות האקדמיה ושל התנהלותה בעקבות האירועים הטראגיים, מתוך הדגשת השפעותיהם על הקהילה המדעית בישראל. חבר האקדמיה והיושב ראש לשעבר של דוח מצב המדע פרופ' רשף טנא דיבר על ממצאים של הדוח ובייחוד בפרק העוסק בשיתופי פעולה בין-לאומיים.

בוגרת האקדמיה הצעירה הישראלית פרופ' מיכל פלדמן חלקה עם הנוכחים את תובנותיה בנוגע להשפעות המצב הנוכחי על מדענים ישראליים, וחברת האקדמיה הצעירה פרופ' מירי ימיני הציגה את תוצאות הסקר שערכה האקדמיה הצעירה בנושא התמודדות חוקרים ישראלים בתחילת דרכם עם האתגרים הניצבים לפניהם בזירה הבין-לאומית מתחילת המלחמה, כגון קשיים בקידום שיתופי פעולה עם חוקרים בחו"ל ונסיעות לכנסים. פרופ' פלדמן סיפרה על היכרותה האישית עם נפגעים מהמלחמה ועל ההשלכות הרגשיות והמעשיות של טראומות המלחמה על הקהילה האקדמית הישראלית. שתי החוקרות הדגישו את הצורך במערכות תמיכה ובהבנה מצד שותפים מחו"ל.
לאחר ההרצאות התקיים דיון פתוח שאפשר לאורחים להציג שאלות. חברי המשלחת הביעו הערכה רבה לאקדמיה ולחבריה על מחויבותם להמשיך בעשייה המדעית חרף הקשיים. הם ציינו את חשיבותם של שיתופי פעולה אקדמיים חוצי גבולות ואת הצורך לתמוך בקהילה המדעית הישראלית בעת הזאת.


בוגרת האקדמיה הצעירה הישראלית פרופ' מיכל פלדמן וחברי המשלחת


בוגרת האקדמיה הצעירה הישראלית פרופ' מיכל פלדמן



חברת האקדמיה הצעירה פרופ' מירי ימיני


חבר האקדמיה והיושב ראש לשעבר של דוח מצב המדע פרופ' רשף טנא


יו"ר החטיבה למדעי הרוח באקדמיה פרופ' סרג'יו הרט (משמאל) וחברי המשלחת