נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל השתתף בכינוס הבין-לאומי GESDA בג'נבה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל השתתף בכינוס הבין-לאומי GESDA בג'נבה

19/10/2022
לבקשתו של נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, השתתף נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל בכינוס הבין-לאומי GESDA - Geneva Science and Diplomacy Anticipation Summit, שהתקיים בג'נבה בין ה-14-12 באוקטובר 2022. פרופ' הראל נשא דברים ברב-שיח בנושא How Can We Prepare for Collaborative Human-Machine Intelligence?.
 
 
במהלך הכינוס נפגש פרופ' הראל קצרות עם נשיא שוויץ Ignazio Cassis והם שוחחו על חשיבות הקשר המדעי בין המדינות. ביוזמת שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה התקיימה גם פגישה של פרופ' הראל עם שרת החינוך והטכנולוגיה של איחוד האמירויות Sarah Al Amiri . בפגישה השתתפו גם השגרירה מירב אילון שחר והיועץ המדיני הבכיר לנשיא המדינה מר צבי אבינר ופני. השרה עדכנה שבאיחוד האמירויות מתהווה בחודשים האחרונים גוף שמיועד בבוא העת להיות אקדמיה לאומית למדעים. כרגע חברים בה 40 חוקרים. פרופ' הראל שיתף מניסיונו והסביר על מבנה האקדמיה שלנו. השרה הודתה לפרופ' הראל על ההזדמנות ללמוד על הנעשה באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, והדיונים יימשכו בחודשים הקרובים.
 
הצדדים הסכימו על החשיבות שבשמירת הקשר בין האקדמיה הישראלית והאקדמיה של איחוד האמירויות ועל פיתוח שיתופי פעולה מדעיים בין הגופים בעתיד.

נשיא האקדמיה פרופ' דוד הראל בכינוס בג'נבה. צילום: Benedikt v. Loebell