האקדמיה משיקה תוכנית מלגות חדשה לתלמידי מחקר לתואר דוקטור במדעי הרוח והחברה
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

האקדמיה משיקה תוכנית מלגות חדשה לתלמידי מחקר לתואר דוקטור במדעי הרוח והחברה

16/11/2023
תוכנית המלגות החדשה מיועדת לתלמידי מחקר לתואר דוקטור במדעי הרוח והחברה, והיא יוזמה משותפת של הקרן ע"ש אליכס דה רוטשילד לאומנויות ומלגות לסטודנטים ושל האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. התוכנית נוסדה בנובמבר תשפ"ד בעקבות דוחות האקדמיה שעסקו בתוכניות לקידום המחקר במדעי הרוח והחברה ואשר הצביעו על מחסור בתמיכה בחוקרים ובתלמידי מחקר מצטיינים בתחומים אלו. את התוכנית מממנת הקרן ע"ש אליכס דה רוטשילד, ומנהלת אותה האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.
 
הקמת תוכנית מלגות יוקרתיות בחסות האקדמיה תחזק את החוקרים המצטיינים במדעי הרוח והחברה ותסייע לתלמידים מצטיינים נוספים לפנות למחקר בתחומים אלו. הכרה רשמית במצוינות של דור העתיד במדעי הרוח והחברה תפתח לפני החוקרים אפשרויות להמשיך בעבודתם המחקרית בארץ ובעולם ותסייע להם להגיע לחזית המחקר.
 
המלגות מיועדות לסטודנטים תושבי ישראל הלומדים לתואר דוקטור באוניברסיטאות המחקר בישראל ונזקקים למלגה לצורך השלמת לימודיהם. הן מוענקות על בסיס הצטיינות אישית בלימודים לתלמידים אשר עבודת המחקר שלהם מתקדמת באופן ראוי לציון. מדי שנה יוענקו שתי מלגות בסכום של $15,000 כל אחת לשנה אחת. המלגה היא אישית ותועבר ישירות לחשבונו של הזוכה. הזוכים ייבחרו על ידי ועדת שיפוט של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בראשותה של נשיאת האקדמיה לשעבר, פרופ' נילי כהן.
 
בכל שנה תפרסם האקדמיה קול קורא להגשת מועמדויות למלגות התוכנית. האקדמיה תפעל לשמירה על קשר עם בוגרי התוכנית באמצעות פעילויות משותפות במטרה ליצור קהילת חוקרים במדעי הרוח והחברה העומדת בחוד החנית של המחקר בישראל ובעולם.
 
לחצו כאן לקול קורא להגשת מועמדות תשפ"ד
המועד האחרון להגשת מועמדים לתוכנית המלגות הוא 15 בפברואר 2024.
לפרטים נוספים - מאירה ברנדויין, meira@academy.ac.il.