התפרסם דוח של ועדת ההיגוי: התמודדות מדעית עם טענות מכחישי משבר האקלים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

התפרסם דוח של ועדת ההיגוי: התמודדות מדעית עם טענות מכחישי משבר האקלים

11/04/2024
היום, יום חמישי ה-11 לאפריל, פרסמה ועדת ההיגוי להתמודדות עם משבר האקלים דוח מקיף המציג את ההוכחות המדעיות ומתמודד עם טענות מכחישי המשבר. 

שנויי האקלים והשפעת האדם עליהם הם עובדות בעלות בסיס מדעי איתן, המצביע על קשר סיבתי בין עליית כמות גזי החממה באטמוספרה, ההתחממות הגלובלית, עליית מפלס מי הים והגברת שכיחותם של אירועי מזג אוויר קיצוניים. טענות המכחישים את משבר האקלים אינן עומדות במבחן המדע והן הולכות ומתמעטות, ואסור שיעכבו את ההתמודדות עם המשבר המתפתח ואת ההיערכות להשלכותיו. המשבר דורש נקיטת פעולות דחופות מצד מקבלי ההחלטות, קהילת המחקר והציבור כאחד להפחתת פליטות גזי חממה (מיטיגיציה, אִפחּות) ולהסתגלות של כלל המערכות למציאות המשתנה (אדפטציה).

כדי לספק לקובעי המדיניות ולציבור הרחב מידע מהימן הנחוץ לגיבוש מדיניות מושכלת פרסמה ועדת הסוקר את ההיגוי של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים להתמודדות עם משבר האקלים מסמך קצר, הסוקר ההוכחות המדעיות בנושא ומספק מענה לטענות המרכזיות שמעלים מכחישי משבר האקלים.


מומלץ לכל מי שמעוניין להעמיק את הידע בנושא ולהיות שותף פעיל במאמץ להתמודדות עם משבר האקלים, לקרוא את הדוחות, להפיץ את המידע הכלול בהם ולפעול ליישום ההמלצות.

  • לקריאת הדוח המלא לחצו כאן:



  • לקריאה בדוח המקוצר לחצו כאן: