מרכז הקשר הביא 8 בתר-דוקטורנטים ישראלים להשתתף בקונגרס FEBS למדעי החיים
רשימת קיצורי מקלדת
שנה גודל כתב: + -

מרכז הקשר הביא 8 בתר-דוקטורנטים ישראלים להשתתף בקונגרס FEBS למדעי החיים

19/09/2017
מרכז הקשר של האקדמיה פעל להבאת בתר-דוקטורנטים ישראלים מחו"ל לכנס אילנית למדעי החיים והרפואה בשנים 2013 ו-2017, ולאחר מכן מרביתם מצאו משרות בהצלחה רבה. לאור הצלחה זו, מרכז הקשר של האקדמיה פעל להבאת 8 בתר-דוקטורנטים ישראלים לקונגרס FEBS למדעי החיים שהתקיים החודש בבנייני האומה בירושלים.
 
הזוכים במלגה נבחרו על ידי ועדה בהשתתפות פרופ' עבדאלסלאם עאזם, יו"ר הקונגרס ומנהל המחלקה לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת תל אביב, פרופ' מיכל שרון, חברת האקדמיה הישראלית הצעירה ופרופסור למדעים ביו מולקולריים במכון ויצמן ופרופ' אלי קשת, חבר האקדמיה ופרופסור לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטה העברית בירושלים. מרכז הקשר דאג לכל עלויות הבאת ושהיית החוקרים הצעירים כדי לתת להם הזדמנות להציג את המדע שלהם וליצור קשרים לקראת מציאת משרות סגל ולאפשר חזרתם ארצה.
 
במסגרת הקונגרס מרכז הקשר קיים מפגש מיוחד, בהשתתפות דקנים ויושבי ראש ועדות חיפוש בתחומים מדעי החיים והרפואה של כל אוניברסיטאות המחקר ביום שני, 11 בספטמבר. במושב מיוחד זה השתתפו חוקרים ישראלים נוספים ועולים חדשים, סה"כ כ-40 צעירים השואפים לחזור או לעלות ארצה למשרות מחקר בתחומם.
 
בת-שבע שור, מנהלת מרכז הקשר, הסבירה את יתרונות ההרשמה למרכז הקשר, כשלכל חוקר לוח מודעות של משרות סגל בארץ מותאם אישית לתחומים האקדמיים שלו וגישה ללוח מודעות כללי של כל הזדמנויות התעסוקה במחקר בישראל בכל התחומים. בנוסף, מקבלים הנרשמים ידע כללי חשוב, ועדכונים לגבי ירידי תעסוקה וכינוסים שנתיים שמקיים מרכז הקשר בבית האקדמיה.
 
גב' מוניקה לב-כהן סיפרה על ארגון Science Abroad - דרך נוספת לשמור על קשר בזמן השהייה בהשתלמות בחו"ל. בפאנל שלאחר מכן כל נציג של המוסדות להשכלה גבוהה סיפר על הליך הקבלה לסגל המוסד שלו ואף נתן טיפים לגבי הדגשים האפקטיביים בהגשת מועמדות. בהמשך, חברי הפאנל ענו על שאלות מהקהל. אנו תקווה שפעילות חשובה זו תוליד תוצאות מרשימות, כפי שהיה בעבר.
 
 
מפגש מיוחד בהשתתפות דקנים ויושבי ראש ועדות חיפוש בתחומים מדעי החיים והרפואה, ביוזמת מרכז הקשר, בקונגרס FEBS